mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counter jelenlegi látogatók:1
Üdvözöljük a zöldkártya-autó.hu weboldalon

Hírek 2016

 VÁRHATÓ IDŐJÁRÁS (mindig a legfontosabb hír):

 Felhőkép

 


 

2016.09.19.

Folytatódó kísérleti elem: folytatjuk az eljárás fejlesztési kísérletet. Nevezetesen, az NFM felkérése a technológiai "autó-, autósbarát" fejlesztése. Ez magyarul a szabadgyorsítás, a motor pörgetés megszüntetését jelenti. Erre a korszerű autók lehetőséget adnak, a komoputerük kiolvasásával is megállapítható, hogy az autónak van környezetszennyezést okozó hibája, vagy nincs. Ezt szolgáló kíséleti méréseket is végeznek KH munkatársai, amikor semmi más nem történik, csak a komputer memóriáját kiolvassák.

 

2016.09.19.

 

 

 

 

 

 

 

 

16 HÉTFŐ

(az ábrák 150-200% nagyításban szebbek, jobbanan olvashatók!)

 

MEGKEZDŐDÖTT a 2016 évi KÖZÚTI KÖZLEKEDÉSI KÖRNYEZETVÉDELMI AKCIÓ!

Első, közelítő értékelés, a következtetések laza kapcsolattal általánosíthatók!

 

 

A mai napon, szeptember 19-én, zötyögve, zakatolva indult a 20 éves technika élesztésée, és megkezdődött a XX. Közúti Közlekedési Környezetvédelmi Akció. A négy városban (Budapest, Debrecen, Győr, Szeged) egyelőre száraz-, őszi időben, kezdődtek meg a mérések. A kisebb "zöccenők" az értékelésre is hatottak, csak késő este érkeztek adatok, így a kiértékelés is csúszott. Úgy délre állt helyre a rendszer. Az első nap összesen 298 db gépkocsit ellenőriztek a kollégák, az ábrán látható városonkénti eloszlásban. A kis mintaszám miatt a következő statisztikai következtetések megbízhatósága még alacsony!)

 

 

 

  A gépkocsik 2016. évi, üzemmód szerinti eloszlásását mutatja a következő ábra. Látható, hogy a korábbi évekhez hasonló erős dízel dominancia van, amely megfelel az állomány fejlődésének, és részben megfelel a dinamikus állományi eloszlási megfigyeléseknek (miközben tapasztaljuk, hogy ma már az autópiacon a benzinmotoros gépkocsik utáni érdeklődés nagyobb a dízelnél). Az utakon, sőt egyelőre az évi értékesítésekben is több dízelmotoros autó van, mint bezinmotoros. (Bizonyára nem növeli a dízelmotoros gépkocsik közkedveltségét a benzinhez viszonyítva kevésbbé kedvező gázolaj ár, és a korszerű benzinmotoros gépkocsik egyre csökkenő, dízelhez hasonló fogyasztása, jó nyomatéka, sőt a VW skandallum sem. Bár kár ezt csak a VW-hoz kötni, és csak a gyárakat hibáztatni!)

  

 

 

A városonkénti üzemmód eloszlást (benzin-dízel) vizsgálva látható, hogy amíg Budapesten érdemben nagyobb a dízel részarány (egyszerűbb adminisztráció?), addig Győrben, Szegeden és Debrecenben nincs szignifikáns eltérés. Nagyon valószínű, hogy a különbség nem az eltérő állomány, inkabb valamiféle szisztematikus mintavétel, (pl. hibás gézelemző következménye.)

 

 

 

 Tanulságos a mért gépkocsik környezetvédelmi osztály-besorolásának eloszlása. (A környezetvédelmi osztály a gépkocsi környezetszennyezési tulajdonságai szerint felállított minősítési rendszer. Első közelítésben a nagyobb szám kedvezőbb, kisebb szennyezésű gépkocsikat jelöl.)

A 2016-os, első napi 7,51-es átlag a tavalyi 7,91-hez képest valamiféle stagnálást jelez. A 2014-es 6,51, a 2013-as 6,72 és a  2010-es 5,64-hez képest érdemi javulás, a korábbiaknál korszerűbb (kivéve 2013) minta adatai olvashatók az ábrából.

 

 

 

 

Az ábra a két üzemmód (benzin-dízel) külön-külön értékelt átlagos "megfelelt" szintet mutatja. Ebből kitűnik, hogy a mintában nagyobb darabszámban jelenlévő dízelmotoros gépkocsik átlagos, relatív állapota jobb, mint a benzineseké. Az átlagos 93%-os megfelelőségi szint jobb a 2015-ös átlagnál. (A gáz üzem 1 db MEGFELELT gépkocsit jelent .)

 

 

 

 

Érdekes a városonként értékelt átlagos megfelelési szint eredménye.  Kitűnik, hogy az első nap, 2014-el, és 2015-el azonosan Győrben a legrosszabbak az autók, ezt követi Budapest és Debrecen, majd Szeged. A legrosszabb jelző egyébként nagy valószínűséggel a Kollégák ismételt legjobb munkáját jelzi. Jelen lévő munkatársunk szerint a Győri KH minden szempontból korrekten, példaszerűen dolgozik. Külön köszönet érte.

A "szegedi csoda" (hívjuk így, hogy évek óta itt a "legjobban az autók) pedig nehezen értelmezhető.

  

És végül az első napi végeredmény, idősorosan, a már megszokott szerkezetben, az elmúlt évek (összes, átlagos) eredményének tükrében (a címben a 2015 elírás!). A  benzinmotoros és a dízelmotoros gépkocsiknál, 2015-höz képest változatlan helyzet.

  

 Az évek múlásával nagyon megszaporodtak a hasábok a diagrammon, így - egyéb szempontból is - célszerű más formára áttérni, amelyet a következő ábra mutat.

 Az ábrára az előző hasábokat pontnak vittük fel, és kötöttük össze folytonos vonallal. Itt azonban még két (szaggatott) görbe is látható, amely az eredmények tendenciáját mutatja. Jól látható, hogy a 90-es évek vlgén határozottan rossz volt helyzet. Ezt egyértelmű javulás követi 2012-i2, majd ismét romlani kezdenek az eredmények. Ez valamiféle egyértelmű, hiányosságra, problémára utaló jelzés.

 

Köszönjük az OBD-s méréseket. Biztos érdemben segítik a mérési módszer fejlesztő munkát.

Már az első nap jó képeket kaptunk a Szegedi Közlekedési Felügyelettől, Pólay Péter úrtól (radar - Budapest) és munkatársunktól (Telekesi Tibor úrtól, Győrből), köszönet érte:

Köszönjük a képeket, köszönjük a munkát!

 

 

Akció 2017

XXI. Közúti Közlekedési Környezetvédelmi Akció 2017

Budapest- Debrecen – Győr – Szeged                  

2017. szeptember 18.-22.

(Az EURÓPAI MOBILÍTÁS HÉT rendezvénysorozat része!)                           

Amatőr videó készült az első napon, Budapesten, a Kőér utcában, érdekes:

 

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium támogatásával idén is folytatódik a 21 éve megkezdett Közúti Közlekedési Környezetvédelmi Akció sorozat.

 

A Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. ZÖLD AUTÓ KÖZPONT által szervezett, az Európai Mobilitási Héthez kapcsolódó Akció célja egyfelől figyelem felhívás a környezetbarát, energiatakarékos autózás fontosságára, a mobilítás új értelmezésére. Másfelől cél a hazai gépkocsi-állomány jellemző  állapotának, az állapot változásának folyamatos vizsgálata és értékelése, amelyet a hatályos környezetvédelmi előírásoknak megfelelő, közúti mérésekkel végeznek el. A gépkocsik műszaki állapotában 40-60 % szennyezés csökkentés rejlik. Ezt kell kihasználni, de az utóbbi években úgy tűnik, a helyzet inkább romlik, mint javul. Amelyben bizonyára meghatározó szerepe van a magas átlagos gépkocsi életkornak, illetve kapcsolódó öreg, korszerűtlen, bizonytalan állapotú gépkocsi importnak is.

Az Akció keretében, öt napon keresztül, az ország négy városában, naponta változó helyen, a területileg illetékes Közlekedési Felügyeletek 10 db, közúti környezetvédelmi ellenőrzésekre alkalmas gépkocsival mintegy 1400-1600 mérést végeznek. A gépkocsik vezetői szimbolikus ajándékot kapnak, és megismerik autójuk állapotát, a rendkívül rossz állapotú, erősen szennyező gépkocsival közlekedők pedig nem kerülik el a büntetést.

 

A statisztika szerint 2010 óta a járművek, műszaki megvizsgálásába integrált környezetvédelmi felülvizsgálat  keretében, 98-99 %-a „javítás nélkül megfelel” minősítést kap, azaz majdnem minden gépkocsi megfelelő. Ezzel szemben az elmúlt években rendezett Akciók szerint a "csak" környezetvédelmileg megfelelő gépkocsik aránya 60-90 % között változott. A gépjárműállomány korszerűsödése, a környezetvédelmi szabályozó rendszer, és a rendszerben – többek között az Akciók segítségével- végrehajtott fejlesztések hatékonyságát igazolja, hogy a megfelelő állapotú gépkocsik részaránya az évek során 90 % fölé nőtt. Amíg a 90-es évek végén csak minden második gépkocsi volt megfelelő, addig 2010-re 10 db-ból 9 db gépkocsi volt előírásszerű környezetvédelmi állapotban, ezzel is javítva környezetünk állapotát, a levegő minőségét. Sajnos az utóbbi években ismét kisebb bizonytalanság, romlás figyelhető meg.

 Az Akciót a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a Vidékfejlesztési Minisztériummal, és a Miniszterelnökséggel együttműködve kezdeményezi, támogatja. Az Akció szervezője a Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft., Zöld Autó Központ-ja.  A közúti ellenőrzések szakmai felügyeletét a Nemzeti Közlekedési Hatóság látja el. A méréseket a megyei Kormányhivatalok Közlekedési Felügyeletei, és a Fővárosi Levegőtisztaságvédelmi Kft (Emissziós radar) végzi.


A 2016. évi Akció  naponkénti mérési helyszineit, munkaidejét, az emissziós radar alkalmazásának helyét ( sárga háttér) az alábbi táblázat mutatja:

 

 

 

 

 

 

 

A leállított gépkocsik vezetői, akadályoztatásuk "kárpótlásaként" ismét a fényképen látható, vászon bevásárló táskát kapják ajándékba. Azért isdmétlünk, mert a visszajelzések szerint ez az ajándék bizonyult a leghasznosabbnak, és valóban egy egyszerű, környezetbarát eszköz.

 

 

 

 

 

  

 A www.idokep.hu előrejelzése szerint az Akció idején igazi őszi idő lesz, esőkkel, hűvössel, napsütés nélkül. Reggel kimondottan hideg vérható és a legmagasabb hőmérséklet is alig haladja meg a 20 fokot. Talán a hétvége azért lelkesítő, hogy végre nem lesz esőé

 

Az akcióval kapcsolatos bármely kérdésével, javaslatával kérjük, a szervezőt megkeresni szíveskedjenek:

 

KTI Nonprofit Kft.
Zöld Autó Központ

1119 Bp. Borszék u. 2.

Tel: 205-59-49, 206-22-93    

 

E-mail:    i.paar@upcmail.hu;
paari.kti@invitel.hu
akcio.kti17@upcmail.hu


vagy sürgős esetben 30-9428-992

 

Miért érdemes az oldalt látogatni?

 HA MŰSZAKI VIZSGÁRA VAN SZÜKSÉGE, ÁLLUNK RENDELKEZÉSRE (tel: 2055949) vagy jobb oldalt elektronikusan is bejeltkezhet!


 

A közúti közlekedési környezetvédelem, energiagazdálkodás INGYENES információs honlapja. Tájékoztatás, 1995 óta, autósoknak, szakembereknek, (volt) tanúsítványadóknak, környezetvédelmi vizsgálóknak, vizsgabiztosoknak, érdeklődőknek a hazai helyzetről, eseményekről, eredményekről, problémákról. Vita és munka fórum a megoldásról, a környezetvédelem politikától kezdve, egyes konkrét intézkedésekig, szabályozásokig, részben hulladék gazdálkodásig. A fórum főként a közlekedésért és a környezetvédelemért felelős tárcák megbízásából a ZÖLD AUTÓ KÖZPONT-ban készült egyes fejlesztésekről, azok eredményeiről ad tájékoztatást és kér (ajánl) együttműködést, javaslatot, ha úgy tetszik segítséget. Központi kérdés, és egyben cél a környezetbarát közúti közlekedés-, illetve ezen belül is a környezetbarát járműüzemeltetés, a hatékony környezetvédelmi vizsgálat, amely területen 2010.január 1.-től ALAPVETŐ változások történtek...

Részletes értékelés nélkül, továbbá a szűk körű szakma egyetértése nélkül (ellenére), 2010.01.01.-től, szakmai előkészítés nélkül kialakítottak egy un. egy-ablakos rendszert, amely
- amely kétségtelenül előnyös az autósnak, nincs külön eljárás, de;

Bővebben...
 
<< Első < Előző 1 2 3 Következő > Utolsó >>

2 / 3 oldal