mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counter jelenlegi látogatók:1

Miért érdemes az oldalt látogatni?

 HA MŰSZAKI VIZSGÁRA VAN SZÜKSÉGE, ÁLLUNK RENDELKEZÉSRE (tel: 2055949) vagy jobb oldalt elektronikusan is bejeltkezhet!


 

A közúti közlekedési környezetvédelem, energiagazdálkodás INGYENES információs honlapja. Tájékoztatás, 1995 óta, autósoknak, szakembereknek, (volt) tanúsítványadóknak, környezetvédelmi vizsgálóknak, vizsgabiztosoknak, érdeklődőknek a hazai helyzetről, eseményekről, eredményekről, problémákról. Vita és munka fórum a megoldásról, a környezetvédelem politikától kezdve, egyes konkrét intézkedésekig, szabályozásokig, részben hulladék gazdálkodásig. A fórum főként a közlekedésért és a környezetvédelemért felelős tárcák megbízásából a ZÖLD AUTÓ KÖZPONT-ban készült egyes fejlesztésekről, azok eredményeiről ad tájékoztatást és kér (ajánl) együttműködést, javaslatot, ha úgy tetszik segítséget. Központi kérdés, és egyben cél a környezetbarát közúti közlekedés-, illetve ezen belül is a környezetbarát járműüzemeltetés, a hatékony környezetvédelmi vizsgálat, amely területen 2010.január 1.-től ALAPVETŐ változások történtek...

Részletes értékelés nélkül, továbbá a szűk körű szakma egyetértése nélkül (ellenére), 2010.01.01.-től, szakmai előkészítés nélkül kialakítottak egy un. egy-ablakos rendszert, amely
- amely kétségtelenül előnyös az autósnak, nincs külön eljárás, de;

- tönkrement közel 2000 hazai kisvállalkozás; és
- a létrehozott rendszer környezeti hatékonysága, ma már modhatjuk, rossz.
(Valójában az utóbbi diplomatikus megközelítése annak a ténynek, hogy egyedi tapasztalatok alapján ma nincs környezetvédelmi felülvizsgálat, csak díjfizetés van - ki is járt jól ?)

A változásokhoz a látszat, és a propaganda ellenére a fejlesztéseket addig végző ZÖLD AUTÓ KÖZPONT-najk alapvetőn nincs köze (mentettük a menthetőt, de nem sok volt),  sőt.... A jelenleg hatályos szabályozás poltikai nyomásra ("de jó lesz az autósnak" tisztességtelen felhasználásával) alakult ki. Valójában kérdés persze, hogy a "nem kell menni külön zöldkártyára", 1000-1500 FT-al olcsóbban, VISZONT NINCS KÖRNYEZETVÉDELMI ELLENŐZÉS, megér-e ennyit. Ki járt jól? Az autós látszólag jobban járt, a környezet ráfizet


A lényeg 2010 január 1-től EL LEHET DOBNI A ZÖLD KÁRTYÁT, nem kell foglalkozni vele, csak MŰSZAKI VIZSGÁRA KELL JÁRNI!  A teljesség kedvéért: elvileg léteznek még független környezetvédelmi felülvizsgáló állomások (az éhhalál szélén), gyakorlatilag nem.     

Küldetésünk szerint az új felállásban is a környezetvédelmet, az autósokat, és hazai kisválllakozásokat próbáljuk tisztességesen, non-profit, továbbra is szolgálni, segíteni. 

Remény sugár az égen, hogy kormányzat szakmai vezetése meghallotta, megértette a helyzetet, érzi a jelentős ellentmondásokat. Visszalépés nélkül, azaz marad az autósoknak kedvező egy-ablakos renszer, de korszerű tartalommal, és lehetőleg végrehajtva, tisztességesen végrehajtva, tisztességes végrehajtásra kényszerítve. A munkák (remélem) folynak.....

Másfelől foglalkozunk az egyre aktuálisabb közlekedési energetika, CO2 csökkentés, klímaváltozás, szintén elhanyagolt kérdéseivel is. Ez a téma terület ma még távolinak tűnik, de az évek múlásával napjaink egyre szervesebb része lesz. Ami már ma is érint például az eco-driving, vagy milyen gépkocsit vásároljak, stb... és szaporodnak az energiához közvetlen, közvetve kapcsolódó kérdések, amelyek megválaszolásához szeretnénk a független web felülettel objektív segítséget nyújtani.